Logistikrådgivning

​Logistikcenteret A/S udarbejder konceptuelle praktiske løsninger i operationelle miljøer

  • Lagerindretning - lagerlayouts – Greenfield og Brownfield.
  • Fra fuldt manuelle lagre til avancerede automatiserede løsninger
  • Produktionsindretning – Greenfield og Brownfield
  • Analyser - sortiments-, volumen- og ordrestrukturanalyser, peakanalyser
  • Vareoplægskoncepter
  • Automatiske lagre for kasser, kartoner og paller
  • Effektivisering og optimering af lagerdrift
  • Alle typer ekspeditionssystemer
  • Alle typer oplagsteknologi – reoler, lagerautomater, karruseller m.v.
  • Transportanlæg for kasser, kolli og paller
  • Montagelinier
  • Palleteringsanlæg –Robotpalletering og konventionelle palletisere
  • Bemandet rullende materiel –Trucks, vogne
  • Førerløse trucks
  • Effektivisering af varemodtagelse, påpladslægning, plukning og pakning
  • Business Cases for automatisering
  • Udarbejdelse af udbudsmateriale
  • Review på udbudsmateriale
  • Identifikation af relevante MH leverandører
  • Teknisk review/sammenligningaf tilbud fra MH leverandører
  • ValueAddedEngineering på valgt MH leverandørs løsning
  • Teknisk projektledelse
  • Deltagelse i styregruppemøder
  • Assistere som projektledelsens koordinator
  • Reviewpå design og detaillerede designspecifikationer
  • Organisere og gennemføre Software Development Audits
  • Assistere ved WMS/WCS reviewsog audits
  • Reviewpå FAT/SAT dokumenter
  • Føre FAT/SAT protokoller under tests
  • Implementerings- og uddannelsesplaner
  • Koordination af opfølgning på mangellister

Lean implementering

  • 7 dages Rapid Improvement Workshops
  • Analyse af aktuelle forhindringer for flow
  • Indføring af grøn strøm flow via The Glenday Sieve
  • Skabe mulighed for economies of repetition
  • Implementering af Lean ledelse
  • Skift af fokus til procesorientering
  • Igangsætning af løbende forbedringer
  • Implementering af 5 S
  • SMED workshops - reduktions af omstillingstider
  • Indføring af standard arbejde, visuel styring, procesopfølgning

WMS projektledelse

  • Afklaring og beskrivelse af kravene til et lagerstyringssystem.
  • Udvidelse af eksisterende ERP/WMS system eller nyt WMS system – GAP analyse
  • Rådgivning om nødvendigheden af givne funktioner - ”nice” eller ”need” to have.
  • Anbefalinger til proces/procedure forbedringer i eksisterende lagerstyringssystem (WMS/ERP).
  • Afklaring af fordele/ulemper i tilpasninger til eksisterende kontra nyt lagerstyringssystem.
  • Afklaring af hvorvidt en trådløs teknologi er egnet til opgaven (Truck terminaler, PDAére, PBL, PBV).
  • Kravspecifikationer vedr. integration af WMS og automatiske lager- og transportsystemer.
  • Rådgivning om og specifikation af PBV funktionalitet krav til dataopsamling i WMS/ERP systemet.
  • Budgetpriser, økonomiske konsekvensberegninger og anbefalinger
  • Udarbejdelse af udbudsmateriale og kontraktvilkår
  • Teknisk vurdering af leverandørtilbud
  • Assistance under implementeringen – detailtidsplaner, data migrering, uddannelse, opstart.
  • Opfølgning - Issuelister, opfølgning på udenstående punkter, review af dokumentation og brugermanualer

Forretningsproces optimering

Forretningsprocesoptimering hos Logistikcenteret A/S er projekter, der på en gang dels skaber bedre forretningsprocesser på langs af flowet, og dels rydder op i bestående processer, gennem systematisk at fjerne forstyrrelser.

Projekterne er workshopbaserede, og omfatter typisk:

  • Generel identifikation af problemområder og muligheder i bestående operationelle miljøer
  • Redesign af arbejdsprocesser for driften i produktionen og på lageret
  • Systematisk kortlægning og fjernelse af forstyrrelser
  • Optimering af varemodtagelse, påpladslægning, plukning, pakning og forsendelse
  • Optimering af produktionslinjer
  • Opstilling af Business Case for forbedringsforslag
  • Opsætning af KPI'er
  • Tracking af forbedringer
  • PDCA feedback